Malin Åkerström

Dalarna är återigen bäst

Publicerad 2015-08-30 22:30:12 i Allmänt,

Denna dag började med morgonfodring, utsläpp av hästar och trimning på Contendra. Bra start på dagen och även om tendris var lite spänd så är hon bäst ändå! 

Red sen mina snabbaste fyrbenta vänner alltså Asta och Princen innan jag startade dagens roadtrip till Dalarna. Idag var första gången jag lyckades ta mig tur och retur utan felkörning.. 

I Dalarna hoppade jag först en nykomling i gänget, 9-åriga Calle som
tidigare tävlat 130cm. Ju fler desto bättre så det var såklart roligt. Hittade lite knappar och fick bra hjälp av Åsa. 

Sen fortsatte vi med den fantastiska trion som består av Virus, Chanova och Maggan. Alla tre gjorde bra jobb och leverade supersprång även om jag klantade till det emellanåt. Virus var så lätt idag och så taggad och fin, Chanova levererar magiska språng och Maggan är en stjärna. Tycker om alla tre och de ger mig så mycket nya kunskaper. Åsa vet mina svagheter och ger super tips som gör att alla hästar hoppar ännu bättre. 

Nu är jag hemma och imorgon börjar den igen.. Den fruktade, inte alls välkomnade eller efterlängtade skolan.. 

Virus

Chanova 

Maggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela