Malin Åkerström

Resultat Märsta

Publicerad 2015-04-06 19:40:02 i Allmänt,

Idag har jag och Contendra hoppat div 1 i Märsta. 

Jag hoppade 120cm och hade ett ner i grundomgången + ett tidsfel. Jag fick startsignal när jag inte ens var på hästen och inte ens på banan.. Contendra var spänd så var tvungen att hoppa av för att ta av mig jackan så därför var jag på marken. Det var bara ett ekipage åt gången på banan och när han innan mig hoppat sista hindret ger de mig startsignal fast att jag är på marken. Det hade varit okej om de gjorde lika för alla men många hann trava runt på banan innan de fick startsignal så tycker att det känns osportsligt och taskigt. Visst jag hade kunnat vara på hästen och klar med jackan tidigare men hade ändå inte hunnit rida runt banan.. Contendra behöver få titta runt på banan ett varv för att inte vara spänd. Nu red jag runt ett varv och fick därför mitt tidsfel då jag startade när tiden för min ritt redan hade börjat gå. Att hon rev ett lägger jag inte på henne alls. Jag fick inte tillbaka henne till ett räcke då hon var lite spänd rundan igenom. Tycker ändå hon är fantastisk som hoppar och försöker trots att hon är spänd. 4 hinderfel är det sämsta hon har haft på tävling och efter 10 felfria rundor i rad så närmar man sig alltid den där bommen som faller. 

För att komma vidare i dagens resultat så tog vi oss till omhoppning där banan bestod av 7 språng varav en kombination och samtliga hinder på 130cm. Contendra var lite mindre spänd och jag red en lugn runda som Contendra hoppade felfritt. Bästa Stora Wäsby slutade även på en 2a plats. Vår 130 debut närmar sig så bra att få prova på en kortare bana på den höjden. 

Summan av dagen är att jag är väldigt nöjd med min fina häst <3 tråkigt att förutsättningarna inte är på lika villkor för alla och att det drabbade just Contendra som är väldigt känslig. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela