Malin Åkerström

Gårdagen

Publicerad 2014-10-30 08:33:11 i Allmänt,

Clinicen var väldigt bra. Jag trodde inte att det skulle ge så mycket som det gjorde. En träning skulle ju vara mer givande kändes det som men jag hade fel. Det var som en träning och Alex var grym på att läsa av hästarna och ge individuella övningar till varje häst. Han tog sig tid i varje övning och jag och Ghisela fick verkligen jobba med våra svårigheter. Hon är absolut svårast att rida på hinder med lång anridning. Det gjorde vi mycket och jobbade på att få henne kvick och lydig mellan hindren. Jag har alltid tyckt att hon lyssnar på mig men det kan bli väldigt mycket bättre. Väldigt kul att få vara med och rida och nu väntar en del trimning för att få till det där som inte riktigt satt som det skulle. 

Innan clinicen jobbade jag som vanligt. Summer lösgalopperades, Drifter och Contendra red jag ut på. Wicky hoppade jag på. Hon var fantastisk. Hoppade en bana med 5 språng på 110 fast det sista var nog 120. Hon hoppar bättre än vad jag någonsin har känt. Så himla lycklig över det. Visst hon är lite vild men hon gör hela tiden framsteg. Min lilla fartdåre <3 

Vi hann även med att mocka Wickys ligghall och våra hagar + byta vatten. Städade stallköket gjorde vi också :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela