Malin Åkerström

Träningar del 2!

Publicerad 2014-11-13 22:33:47 i Allmänt,

Igår var en perfekt dag för mig som inte vill ha ngn dötid just nu. Var i stallet 07.30 hann rida Summer innan jag åkte till Nolinge för dag 2 hos Jos Kumps. 

Diva tränade jag först och hon var irriterad på ngt och bockade omkring och jag fick skäll men hoppade så många helt grymma språng. Så på hinder super. Fick byta bett på slutet från mitt kulbett Till ett tvådelat med fasta bettringar och hästen blev som en ny. Så nöjd och glad igen! Skönt att en sådan liten grej fixade hela henne. 

Sen Ghiselas tur som i vanlig ordning gjorde sitt jobb. Lite små korrigeringar och en riktigt fin häst. Jos var otroligt engagerad idag och kändes precis som förra gången som jag går hem med dina tips om hur jag ska bli bättre. 

Väl hemma hann jag bara äta lite snabbt innan jag tränade Drifter och Britt för Peter Eriksson. Varken D eller B har hoppat på ett tag så väldigt mycket energi hos båda. Riktigt nyttiga övningar för D och B fick göra lite annorlunda men hon hoppade riktigt fint. Så härlig häst det där! 

Red på Wicky efter och kom hem strax efter 22. 

Idag har jag ridit ut på alla utom Summer och Wicky. W fick skritta ut och trimma på nya utebanan och Summer tränade jag för John. Gick dit i tron om att få hoppa lite men skuttade endast över ett plank på 30cm. Men så bra jobb för honom och så mjuk och fin han blev. Red privat så fick väldigt mycket hjälp så jag är nöjd. 

Kvällen har spenderats med min bästa Matilda som kom hit och det är jag så glad över. Tänk vad fina vänner jag har som stöttar mig. Det är i svåra situationer man märker vilka som ställer upp och vilka som inte gör det! Emmie har varit grym också och står ut med mig! 
Hon är rätt söt fina lilla Diva <3 


Kommentarer

Postat av: Emmie

Publicerad 2014-11-13 22:53:27

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela