Malin Åkerström

Snökaos

Publicerad 2014-11-06 20:31:22 i Allmänt,

Igår var jag ledig hela dagen. Egentligen skulle jag tränat för Hp på kvällen men det blev inställt. Hade två saker på min to do list men glömde en av sakerna.. Kom såklart ihåg Topanga i alla fall. Hoppade henne och hon hoppade bra. Vi har fortfarande en bit kvar vilket inte är så konstigt då hon inte kunnat hoppa på nästan hela året pga hovarna och operationen. Men hon ställer upp för mig och blir bättre för varje gång även om hon ändå är bäst oavsett vad. 

Idag åkte jag till Runsten på morgonen och möttes av en massa snö som vi inte hade i Lindholmen. 

Började med att longera en överpigg Britt som ser rätt okej ut men blir givetvis ingen tävling i helgen. Trimmade sen på Ghisela och Summer. Gris blev fin men fick jobba för det och Summer var rätt bra från början. 

Diva och Drifter trimmades också innan jag tog in alla hästarna innan lunch då de stod och skakade och såg riktigt deprimerade ut. 

Efter lunch trimmade jag på mina tjejer och C var superfin och W superpigg men ändå ridbar. Wickys utetäcke hade regnat igenom men inte innetäcket men hon fryser minsann inte. Har jag på solariumet för länge börjar hon svettas. Tror hon är rätt härdad efter 1,5 år på lösdrift. Men kändes i hjärtat att släppa ut henne i ett snöigt mörker idag. Hoppas att hon håller sig i ligghallen! 

Hann med att städa lite i stallet innan jag slutade för dagen. Lugn kväll i min ensamhet ikväll. Men tävling imorgon och det ska bli kul! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela