Malin Åkerström

Helgen

Publicerad 2014-11-02 20:53:00 i Allmänt,

Igår var jag ledig vilket var skönt. Var i Täby med mamma och shoppade lite och avslutade med att äta lunch. Mysigt och välbehövlig tid min min kära mamma. Vi åkte snabbt hem och bytte om innan vi åkte till stallet. För min del blev det mest bara pyssel med Topanga då mamma red. Jag jagade de lite med en pisk när de tränade piaff och hade lite lektion för min syster på Pysen. Topanga var finast! Mysig middag hemma på kvällen också. Lindholmen är bäst :)
 
Idag stod jobb på schemat igen. Jag hade hand om all mockning, höpåsar, hinkar, sopning, ridning och insläpp så det tog en stund. 7 hästar står i stallet och jag klarade att fixa allt på en timme (utom ridning och insläpp då). Ghisela trimmade jag på och även Summer. Britt står fortfarande på box men går promenader. Diva, Wicky och Contendra red jag ut på. C gav mig en fantastisk känsla och W är så ridbar så länge hon får galoppera eller trava men helst galopp. 
 
Diva och Drifter har sin sista lugna dag idag innan de imorgon återgår till vanligt arbete. Jag har hunnit städa mitt rum litegrann nu på kvällen och ska försöka sova tidigt då jag är så sjukt trött varje dag känns det som. Fixat en liten film på Topanga som dressyrhäst för er som vill se :) hon är trots allt världens bästa <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela