Malin Åkerström

Helgen

Publicerad 2014-11-23 21:02:28 i Allmänt,

Annas konsert/musikal i fredags var superbra eller rättare sagt hon var väldigt bra, helt grym till och med! Kul att hänga med Oscar, Matilda och Mickan också :)

Igår red jag ut på ett gäng hästar. Diva och Drifter fick en långtur. Contendra var ett monster och Ghisela bäst som vanligt. 

Hoppade även pay and jump på Wicky. Första gången sen september 2012 som hon hoppar en bana. Förstå att jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva det igen. Det är obeskrivlig lycka även om hon var mer vild än tam. Felfri var hon i alla fall och vi hoppade 110cm. Får fortfarande nypa mig själv i armen för att förstå att hon faktiskt är frisk. Nu är hon inte bara frisk utan igång också. Tar det fortfarande lugnt med hoppningen men i övrigt är hon igång. 

Idag red jag ut på Britt och trimmade Diva, Gris, Contendra, Wicky och longerade Summer. C var superfin idag så det var skönt efter igår. Gris känns väldigt mjuk och fin och Wickan ganska lugn. 

Har ju även fixat stallet i helgen men fått lite hjälp av Anna snäll som hon är. Imorgon tror jag Veronica är tillbaka och då väntar en dag med full rulle då hovslagarna kommer! 


Solen tittade fram en stund idag vilket hästarna gillade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela