Malin Åkerström

2 år på Runsten

Publicerad 2014-11-01 20:25:58 i Allmänt,

Idag har jag jobbat som beridare på Runsten i 2 hela år. Sjukt att tiden har gått så fort men det gör väl det när man har roligt? 

Finns så mycket jag skulle kunna skriva och säga men finner inte ens ord till allt. Det har varit en otrolig resa och jag har upplevet mer än vad jag någonsin trott att jag skulle få göra. Så många drömmar jag har nått och så många minnen jag har skapat. Jag har åkt land och rike runt med mina fantastiska hästar som har levererat och gjort allt för mig. De har gett mig priser i klasser och på tävlingar jag aldrig trodde att jag skulle få någon på. Jag har fått vänner för livet både på två och på fyra ben. Jag är många evigt tacksam över att jag har mitt jobb men allra mest vill jag tacka de där underbara hästarna. Speciellt Ghisela, Diva, Summer, Britt och Drifter som har funnits sen dag 1 och gjort mina dagar magiska. Då finns det ju en i detta gäng som ligger mig så varmt om hjärtat så det är galet. Min Ghisela eller i alla fall önskar jag att hon vore min. Även om jag ger henne alla morötter som finns i världen så är det inte tillräckligt för hon har gjort så mycket mer för mig. Tänk att jag har turen att få henne henne och de andra i mitt liv! 

Imorgon ska jag pussa ihjäl hästarna så fort jag kommer till Runsten. De ska veta att de är bäst och uppskattade! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela