Malin Åkerström

Tävling

Publicerad 2014-05-18 18:01:13 i Allmänt,

Idag har jag varit och tävlat i Solna med Contendra. Hade inga förväntningar då hon aldrig har tävlat förut och är väldigt grön.

Men hon skötte sig som en stjärna och var dubbelnolla och placerad i båda klasserna. 3a i 95cm och 5a i 100cm. Hoppade alltså inte några höga hinder men C har aldrig haft några dåliga erfarenheter och är så positiv så jag ska utbilda henne långsamt för att inte förstöra något. Hon är en känslig häst men på rätt sätt.

Jag är lika nöjd och glad över dagens felfria rundor som jag skulle ha varit över en felfri 130 på någon av de andra hästarna.

Resan med Contendra har börjat och jag hoppas den går som jag vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela