Malin Åkerström

Lycklig människa checkar ut för dagen

Publicerad 2014-01-05 22:21:22 i Allmänt,

Om ni bara visste hur underbart det är att vara tillbaka. Stundtals brände tårarna av smärta men också av lycka.

Mjukstartade med 7 hästar idag. Först ut var Britt som inte haft ryttare på 8 veckor. Joggade mest och kantrade lite men hon var sig lik.

Trimmade Ghisela, Summer och Tiger lite lätt och alla kändes fina och positiva till att arbeta efter lite chilltid.

Calida var mer vild än tam både för hon var hyper och väldigt pigg men också för hon satt fast lite åt vänster.

Småskuttade lite med nykomlingarna Carlando och Carat. Fy bubblan vilka fantastiska hästar. Helt olika men älskar att hoppa på båda! Vill aldrig att dessa lämnar stallet :)

Handen var rätt död efter dessa 7 och väldigt svullen så ägnade mig sen åt att longera Rune och Wicky på lösdriften innan jag rullade till Lindholmen. Väl hemma åt jag middag med släkten för att fira min bror som fyllt år. Var dock bara hemma två timmar innan jag var tvungen att åka tillbaka för att fodra hela runsten...

Nu är jag i alla fall i min säng och checkar ut för idag och lääängtar till imorgon :) kanske handen klarar 8 hästar!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela