Malin Åkerström

KG träning

Publicerad 2014-01-21 15:22:31 i Allmänt,

Idag har jag hoppat Carlando och Carat för kg. Som vanligt mycket markarbete både med och utan bommar och småhinder innan man börjar hoppa = super!

Carlando fick jag lite tips med i markarbetet där han är svårast och hoppningen är super. Han var lydig och hoppar så fint. Får hålla i mig vissa språng. Han är otroligt positiv och ambitiös. En ära att få ha en sådan stjärna i stallet och jag älskar att hoppa honom.

Carat var mycket bra på marken så inte mycket att säga om där. Hon blir lite het på hinder och passar mig därför som handen i handsken. Fick lite tips med henne om hur jag ska rida så det var bra. Hon hoppar grymt och både hon och Carlando är otroligt försiktiga utan att vara fega. Hoppas Carat aldrig blir såld och får stanna hos mig. Superkul var det verkligen att hoppa dessa idag!

Bra att träna nya hästar för kg eftersom han är en trollkarl och efter endast en träning vet man precis hur man ska rida och tänka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela