Malin Åkerström

Våga vägra istället för att vägra våga

Publicerad 2014-02-15 19:15:07 i Allmänt,

Dagens citat som boss lärt mig. Har tävlingsmässigt inte haft en bra dag men så är det ibland. Bara tänka positivt och komma igen. 
 
Calida debuterade jag 140 på. Inte så lätt att göra det på en sådan här elittävling men hon hoppade så fint de 6 första sprången. Hon är bland de spänstigaste jag suttit på och hoppar så mjukt. Hinder 7 var vatten och där sa hon upp sig.. hoppade på försök två men rev och vart spänd och 2 bommar till föll men avslutade bra genom trekombinationen. Hon är en utmaning och idag får jag glädja mig åt 1. att hon hoppar grymt 2. att hon tog sig över vattnet 3. att hon han bli fin innan banan var slut. Älskar min knäppa tjej <3
 
Summer hoppade 140-speedklass och jag red fort och tajta svängar. Han var inte med mig alls i svängarna och svarade inte fram så kom inte runt hela banan. Mitt fel borde ha sett till att han var bättre framme för mina hjälper. 
 
Har trimmat de andra två en stund och fixat och donat. Älskar denna tävlingsplats och hur de har fixat allt verkligen toppklass :)
 
det går inte alltid enligt planen men vad gör det när man älskar hästarna lika mycket för det
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela