Malin Åkerström

Wicky min knäppa Wicky..

Publicerad 2014-12-06 10:22:29 i Allmänt,

I torsdags hopptränade jag för första gången på 27 månader med min Wicky. Red för KG gjorde jag och det började väldigt bra med super tips i markarbetet och hon gjorde första hoppövningen super. Det var en slags serie som jag trodde skulle bli svår. Men för första gången någonsin kändes det som att vi gjorde en övning som faktiskt gav henne något. Kg sa att hon nästan såg normal ut faktiskt. 

Sen spårade det dock och Wicky blev helt tokig och vild. KGs avslutande ord var att hon var galen, onaturlig, livsfarlig osv.. Men vet ni det tar jag med en klackspark och fortsätter jobba med mitt troll. 70% av träningen var ju bra. Jag tänker ta med mig det bra och försöka hitta ett sätt att träna henne på som fungerar. Kanske jag borde slutat efter serien? Kanske hon bara kan göra ngn liten hoppövningen åt gången? Men kanske då kan skutta lite 2 gånger i veckan istället? Jag ska testa mig fram för skam den som ger sig, jag är envis! Givetvis förstår jag KGs ord men de oroar mig inte ett dugg. Jag kan alltid styra ifrån hinder om hon är för vild!

Vi har kämpat oss igenom så mycket så vi borde klara av detta också :) 


I love you <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela