Malin Åkerström

Tre veckor kvar till julafton

Publicerad 2014-12-03 16:14:16 i Allmänt,

Onsdag är det idag och tre veckor kvar till julafton!! Kan tiden gå lite fortare eller? Känns som evigheter sen det blev december. 

Idag har jag ridit ut på gänget som gick inne igår. Alltså Diva, Wicky och Summer. Jag tror att Diva håller på att bli snäll faktiskt. Wicky var lite jobbig men har hittat ett sätt som hennes bett fungerar på så jag får väl vara glad för det. 

Britt, Drifter och Contendra har jag trimmat på. Britt var superfin och Drifter skrittade jag 90% av passet på då jag kände att det behövdes. Contendra var egentligen väldigt fin. Trimmade och hoppade två kryss på volt och red varierat på 2 och 3 språng mellan. Superfin i allt arbete utom över kryssen i vänster varv. Det är då jag tänker att jag har fått henne för mina synder. Men det är också kul att ha ngt att jobba med. Jag fick igenom det och hon gjorde som jag ville över kryssen 3 gånger i rad efter många misslyckande försök. Men vad fint hon kunde galoppera efter det i vänster varv. 

Sitter och väntar på att hon ska torka innan jag ska försöka göra lite nytta innan min träning för Helena på älskade Ghisela! 


Lugnet före stormen!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela