Malin Åkerström

Måndag och 8-studs

Publicerad 2014-12-08 20:27:53 i Allmänt,

Idag släpade jag och Veronica fram en 8-studs som hästarna har fått jobba med. Alla 7 faktiskt. Planen är att göra detta varje vecka fram till jul så det blir 3 gånger. 

Diva tränade jag för Per men vi la in studsen i jobbet och till och med Per sa att hon såg snäll ut idag. Hon är så himla fin när hon är fin. 

I övrigt har jag ridit fram hästarna lite kravlöst och sen jobbat med studsen för att sedan trimma lite mer efter. Alla har känts fina efter sitt studsande även om några var lite stretiga innan. Wicky trimmade jag dock en längre stund innan vi gav oss på studsen. Hon kändes så fin att trimma och klarade att landa mellan alla hinder i studsen. Då borde hon väl få en guldstjärna!? Egentligen är hon rätt outbildad med serier och sådant och jag ska försöka jobba lite mer med det för att hon ska bli lydigare. Är hon för vild så går det dock inte men idag var hon grym. Contendra trodde hon skulle dö när hon såg så många hinder i följd men hoppade ändå på första försöket. 

Åkte hem och har varit ute i skogen med min bästa Topanga, det är livskvalité! 

Ska duscha och äta snart och försöka sova tidigt idag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela