Malin Åkerström

Julafton, juldagen och dagen efter det

Publicerad 2014-12-26 16:05:52 i Allmänt,

Julafton är för mig årets bästa dag och i år var det inget undantag. Vi var som vanligt i stallet på morgonen och jag fick pussa och ge morötter till världens bästa häst, Topanga! Sen hem till mormor resten av dagen och fira jul med hela fantastiska släkten. Fick så himla mycket fina julklappar. Jag älskar julklappar och blir förmodligen som 5 år när det kommer till julen. 

Igår jobbade jag på dagen och eftersom inackorderingsstallet saknar personal hjälpte jag och Veronica även till där när vi hade mockat och motionerat våra hästar. På kvällen kom delar av släkten hem till oss på middag. Älskar juletider när vi umgås med släkten 4 dagar i rad. 

Idag har jag jobbat själv och behövde även  hjälpa de andra tjejerna som bara var 2 stycken mot 4 som de brukar vara. Vi jobbade över hela lunchen för att hinna klart men nu är alla ca 70 hästar inne och fodrade. Ska strax gå hem och ducha och packa. Sen åker jag till mormor för ännu en middag med släkten och imorgon börjas en veckas semester för mig. Jag har ju ungefär varit ledig 2 dagar i månaden hela detta år så ska bli skönt med en vecka i fjällen tillsammans med familjen och bästa familjen Bredberg. 


Mamma och syster <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela