Malin Åkerström

Gårdagen

Publicerad 2014-12-13 10:11:18 i Allmänt,

Var själv igår också i stallet och eftersom två var magsjuka från det andra stallet så fick jag mocka och fixa mitt stall. Hästarna hade inte fått mat på morgonen så blev lite förseningar så de skulle hinna njuta av sin frukost i lugn och ro. Började släppa ut kvart över 8 och red sen Wicky. 

W var rätt fin i trav och lite jobbig i galopp. Hon har en massa olika ticks för sig men jag jobbade mig igenom gårdagens. Resultatet blev en väldigt svettig häst men också en fin och lydig häst. 

Mockade sen och fixade hö, hinkar och sopade innan jag red Ghisela och Britt innan lunch. Pay and jump banan höll på att byggas så blev lite lösgörande för gris och Britt ville jag bara få avslappnad då hon inte uppskattade alla paket och grejer som de släpade fram. 

Efter lunch tog jag in hästarna och fixade Gullan. Tog bara 15 min att få henne in i groomen för att fixa hennes sår och sen en stund att få in henne i boxen. Ston... 

Red sen på Diva och Contendra och longerade Summer. Snälla Sanna hjälpte mig lite på eftermiddagen så vid 17 var jag klar istället för typ 19!? Contendra är så rolig att trimma på. Diva var väldigt fin igår också! 

Åkte hem till Topanga och busade runt i skogen i mörkret men som vi älskar det. 

Väl hemma runt 21 så blev det tacomys med pappa och Maria och sedan en film innan läggdags. 

Är ledig i helgen vilket känns skönt. Men saknar såklart min gris ;)

Hundis var hemma och myste med oss också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela