Malin Åkerström

Fredag och julbord ikväll

Publicerad 2014-12-19 16:20:36 i Allmänt,

Idag har jag fått hålla ett betydligt högre tempo än igår då vi ska äta julbord med jobbet ikväll. Wicky är på tork och jag ska putsa och städa lite sen är jag klar för dagen.

Har ridit ut på Ghisela, Britt, Diva och Drifter och alla får en sådan positiv energi ute och solen lyste på oss så inget att klaga på. 

Wicky och Contendra har jag trimmat inne på. W var lugn och riktigt fin. Världens bästa lilla troll <3 Contendra var fin i galoppjobbet och jag kan hela tiden gå vidare med nya utmaningar i markarbetet och hon är duktig på att försöka och förstå. Just nu är hon dock så satans känslig. Hon flyger iväg för saker och är därför spänd i början av ridpassen. Saker som skrämmer henne extra just nu är, bommar på marken, bajshögar, om det skvätter sand på väggarna, om hon slår ihop benskydden och lite så. Knäppa men fina häst! 

Har hunnit med att mocka ligghallen, tre hagar, släppt ihop Wicky och Contendra och pysslat med Bella och Tingeling. Två trevliga hästar att hantera våra nykomlingar.  Har även broddat en häst. Mer hann jag inte då jag har varit själv idag med för Veronica är sjuk. 

Tror det är dags att sätta fart för annars kan jag stanna här i evigheter och vem vill missa ett julbord!?
 

Så mycket kärlek till er <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela