Malin Åkerström

Dagen före årets bästa dag

Publicerad 2014-12-23 08:55:44 i Allmänt,

Dagarna rullar på.. Vardagen känns lite seg och inget spännande har väl hänt.

Har för lite att rida på nu tror jag för mina hästar har gått på vintervila inklusive Topanga. Tråkigt värre men de behöver ett litet break. Contendra har ju utvecklats och lärt sig så mycket och aldrig ridits på detta sätt så hon behöver framförallt vila huvudet ett tag. Det snurrar ju bra som det är redan från början mellan öronen på henne. Men jag älskar att sitta och trimma på henne så tråkigt att hon vilar.

Wicky vilade ju i nästan två år och har nu ridits i 6,5 månad efter det så hon behöver vila sin kropp så hon inte blir helt slutkörd. Trollis fattar ju inte hur man är trött eller så hon kör alltid plattan i mattan liksom. Planen är att de ska vila i 2 veckor och Topanga också. På lördag åker vi ändå till fjällen så efter det rider jag igen. 

De andra hästarna trimmar jag på. Ghisela känns fin och Britt helt fantastisk fin. Diva är lite som hon är och Drifter går lite på halvfart denna vecka och kommer från och med imorgon få sin vila. Summer har vilat en vecka så ska ridas igång på torsdag igen. 

Sitter just nu och vaktar Tingeling hos hovslagaren innan jag ska sätta igång med dagens sysslor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela