Malin Åkerström

Ska man skratta eller ska man gråta!?

Publicerad 2014-04-27 11:13:10 i Allmänt,

I fredags var jag klar i stallet runt 12 och igår åkte vi klockan 06.00..

I fredags hoppade unghästarna super!!

Drifter skyggade för stora vattengraven så missade ett hinder men annars felfri i 110cm. I 120 så rev han sista hindret men så fin!! :D fick pris för det var inte många felfria!

Diva var felfri till sista hindret i 120 och där fick hon syn på kameramannen och blev livrädd så hon vågade inte hoppa men hoppade sen och vända så snabbt efter så jag nästan trillade av. I 130cm var hon grym, jag la henne så tokigt på ett hinder så om hon hade stannat hade jag varit tacksam men krigare som hon är hoppade hon men rev så 4 fel men superfin!! Så lycklig över att ha henne tillbaka :)

Igår började dagen med att jag gick omkull med Carat i landningen från ett hinder och fick henne över mig..

Ghisela hoppade i elitlaget och var bara spänd och rev.. Hoppade en 130 efter med ett ner men inte spänd så nöjd med det :)

Summer hoppade div1 och tvärnitade in i trekombinationen så jag flög av in i hindret..

Jo men det går bra nu!!

Idag hoppade jag Thindra hemma på runsten där vi också har tävlingar. Resultatet blev ett nedslag i 110cm men fin!

Nu återvänder vi till Sundbyholm för att hoppa div1 och denna gång med Laban. Tappade honom när vi skulle lasta så han sprang som en galning runt hela gården och det tog en halvtimme innan vi fick tag på honom trots att vi var 6 stycken.. Uppvärmd och klar är han så nu ska vi tagga till och målet är att inte trilla av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela