Malin Åkerström

Måste orka mer!

Publicerad 2013-09-09 16:28:43 i Allmänt,

Nu har jag 10 min tills jag ska börja fixa nästa häst och känner att krafterna helt tagit slut. Sitter därför på en pall och samlar krafter så jag ska orka genomföra ett pass för Per på Drifter. Jag borde orka mer, borde gå till tvättstugan och tvätta, eller mocka hagar eller ngt annat fix men jag orkar inte.

Har under den senaste tiden funderat mycket på hur viktigt det faktiskt är att äta och sova bra. Jag har börjat springa för att få en bättre kondition som kan göra att jag orkar mer också. Äta regelbundet är jag dålig på men jag jobbar på det. Jag hinner inte alltid sova mycket men ska försöka bättra mig och stundtals sover jag mycket några nätter.

Det är ibland tufft att sköta ett stall på 13 hästar varav 11 rids. Men de flesta dagarna går det utan problem.

Nu har jag två hästar kvar och är redan mer eller mindre död. Det finns dagar som är jobbigare än andra men det får mig också att tänka till och jag vet att varenda minut är värt det! Jag älskar mitt jobb så galet mycket så ska se till att dessa dagar inte finns för jag blir bara besviken på mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela