Malin Åkerström

Jag vill jag kan och jag ska!

Publicerad 2013-09-17 22:09:10 i Allmänt,

En dag vill jag bli bra! Just nu har jag 12 (imorgon 11) hästar att rida och jag är lyckligt lottad som har möjligheten att rida så mycket. Jag lär mig och får nya erfarenheter av alla dessa hästar dagligen.

Idag har jag jobbat som vanligt och hunnit rida 11 hästar varav 2,5 har tränat för KG.

Grisen var pigg och inte alls så farligt stel, underbart att få sitta på henne igen!

Laban, Calida, Silver, Diva och Summer trimmades ordentligt inne. Calida endast i 7 min trav och galopp men det blev intensiva minuter för henne.

Royal och Loppan visades för spekulanter och de skötte sig bra.

Drifter och Calette tränade för KG. C väldigt spänd i början och stressad över att hon fick vatten på sig av högtryckstvätten.. Mitt stall har tvättats idag nämligen. Efter 20 min började hon komma över den katastrofala händelsen och blev fin. Hoppade kungligt på de flesta språng. Drifter var stjärnan, så himla fin i hoppningen. Hoppade en bana på 110 för första gången och han hoppade så väl och var så duktig.

Tiger var det som kom igår och honom red jag och han var sig lik, KG blev väldigt förtjust i honom så han var tvungen att se honom hoppa några språng och han är bra fin. Därför fick jag lite träning med honom också. Väldigt kul att ha honom i stallet och längtar redan till nästa ridpass :)

Har hunnit fixa lite annat i stallet också vilket var bra. Imorgon lämnar en häst stallet vilket kommer bli lite tomt men det är rätt beslut och han kommer få det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela