Malin Åkerström

Träning för Maria!

Publicerad 2013-10-22 21:56:18 i Allmänt,

Har tränat på Stora Wäsby för Maria. Mycket markarbete vilket passade Topanga bra. Nu ska jag lägga ner tid på att få henne tillbaka i en fin form igen. Gjorde mycket bra övningar för att stärka henne och hon satte som vanligt inte en hov fel. Men hon saknar lite tryck i avstampet. Nu har hon alltid hoppat lite mer som en katt men hon har haft lite mer tryck i språnget än vad hon har nu. Bara träna så blir det nog bra, hon var trött i sina bakben efter idag så jobbat har hon i alla fall. Måste se till att kunna träna henne på detta sätt minst en gång i veckan och få Mamma att jobba henne lite mer på mitt sätt. Jättenöjd med prinsessan, får en så bra känsla när jag sitter upp på henne och jag älskar ju henne så mycket <3

Förut var Stora Wäsby som att komma hem. Jag red mycket träningar och kurser där på ponny och häst. Vi alla som red var ett gäng som hängde typ jämnt. Nu känns det inte som hem längre. Runsten känns mer som hem nu vilket kanske är bra då det är mitt hem. Men ändå en skum känsla!

Nu ska jag sova i Lindholmen och det kommer i alla fall alltid vara hem för mig och där Topanga är känner jag mig också hemma!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-22 22:23:21

varför rider och tävlar du inte Topanga så mycket längre?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-22 22:23:22

varför rider och tävlar du inte Topanga så mycket längre?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela