Malin Åkerström

Nöjd med starten på denna vecka!

Publicerad 2013-10-28 21:39:50 i Allmänt,

Idag har jag ridit alla hästar vi har att rida vilket är bra såhär i början av veckan. 11 stycken blev det. Ändå rätt bra att hinna det på 13 timmar tycker jag!

I stallet packar jag bara hö, gör hinkar, sopar, spånar och tar in på vardagar vilket gör allt mkt lättare. Lille Datus är ute igen så 13,5 häst på box för tillfället.

Joggade Britt, Gris och Summer ute och alla kändes fina och fräscha efter helgen. Britt var helt galen så allt är i sin ordning.

Diva och Tiger gick också ut, D var ett litet monster och T en stjärna om man räknar bort första kvarten!

Trimmade Royal och 4-åringarna inne. Calette förvånade och var riktigt fin :)

Zally hoppade jag och vi spelade in en försäljningsfilm och hon var som vanligt fin. Marika höjde och jag red på, inget kändes högt eller så och ändå var nått språng på 145 utan att jag ens märkte det. Duktig Zally.

Tränade som sagt Laban och Calida!

Ghisela ska börja äta ur slowfeed nät nu och hon är sådär måttligt förtjust över det men tror det kan bli bra. Hon äter minst hö i stallet och äter så fort så får stå så länge och titta när de andra äter.

Det var det för idag, natti!

Kommentarer

Postat av: Beckabejb

Publicerad 2013-10-29 00:46:30

Du måste hänga nätet i ett hörn där hon inte kan trycka de mot väggen när hon äter annars funkar de inte :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela