Malin Åkerström

Igår hann jag mer än jag trodde!

Publicerad 2013-10-30 13:14:29 i Allmänt,

Alla 11 hästarna motionerades, 9 av mig och 2 av Marika. Jenny fixade hö och hinkar så jag behövde bara spåna och sopa i stallet :)
 
Jag trimmade Ghisela, Summer, Britt, Calida, Diva, Calette och Royal. Jag longerade Laban och tränade Tiger. Marika var ridsugen så hon fick rida Drifter och Zally.
 
Jag hade riktigt bra pass på Summer, och Calida. Ghisela var lite tung i handen så jobbade henne väldigt mycket med övergångar och halt och rygga med jämna mellanrum och arbetspiruetter så hon skulle sätta sig mer på bakbenen. Calette och jag hade sällis av en körhäst och hon gjorde klart för mig att hon aldrig vill ha en vagn bakom sig eller helst inte inom synhåll alls. Nyttigt för henne och när hon var fin var hon superfin. Diva är lite divig men så himla fin vissa stunder. Hon är lite ålig liksom så jobbar henne mycket på raka spår innanför spåret och försöker göra tempoväxlingar och övergångar och samtidigt ha henne rak och att hon spårar rätt. Britt var väldigt fin och jag bara älskar att trimma henne, bästa <3
 
Utöver detta tvättades några maskiner och Drifter och Calida klipptes. Marika och jag klippte Drifter på varsin sida samtidigt, sjukt snäll 4-åring!
 
MIn fina Britt <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela