Malin Åkerström

Dagens stjärna får Laban!

Publicerad 2013-10-01 17:20:28 i Allmänt,

Vid 14 kom vi iväg idag och innan dess motionerades 6 hästar, stallet mockades, saker packades, hästar friserades och Diva tvättades.

Trimmade igenom Gris, Summer och Britt ordentligt eftersom det kan bli det sista jag rider dem innan tävling! Fick jobba mkt med gris och Summer men Britt var fin från start :)

Red ut på Tiger med sällskap av Sanna på Calida. Tiger skötte sig och kändes inte så trött som jag trodde han skulle vara efter igår. Calida började med att stegra sig på stallplanen med Sanna men skötte sig skapligt sen. Sanna och Tova ska rida henne när jag är borta. Känns segt om hon skulle vila när hon är under igångsättning.

Tränade sen Laban för trollkarlen KG. Han kan då allt tror jag. Fick så otroligt bra hjälp och tips och Laban hoppade kungligt. Varje språng levererade han. Han rids på ett sätt jag inte är van vid men det gör mig bara glad för då kan jag lära mig ngt nytt som kommer gynna min ridning. Härlig känsla när han hoppade fina Laban :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela