Malin Åkerström

Valida W aka Calida <3

Publicerad 2013-11-18 23:17:10 i Allmänt,

Jag har haft Calida hos mig i 6 månader ungefär. 4 av dessa tävlade hon inte för hon var skadad och under igångsättning. Ändå har vi hunnit med en del både bra och dåligt. Hon har gett mig 2 andra platser, en fjärdeplats, en vit rosett och 2 vinster. Hon har också orsakat att jag har trillat av 2 gånger på tävling. Hon har stannat 20 meter från hinder och stegrat. Hon har varit istadig men också fantastisk.

Jag är glad över att jag har henne och att jag inte lyssnat på alla andra som velat att jag ska lämna tillbaka henne.

Hon är rolig att trimma hemma och kul på ett sätt som faktiskt ingen av våra andra hästar är. Hon är så sjukt känslig både på gott och ont. Hon är spänstig som en katt och hoppar stora hinder med en otrolig lätthet.

I lördags när hon hoppade 130 felfritt var jag så glad. Bara de att hon gjort 4 rundor i rad på ett så bra sätt mig gjorde mig lycklig.

Jag älskar denna häst och utmaningen hon ger mig. Jag tror på henne och ska kämpa för att få igenom allt, min fina fina Calida <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela