Malin Åkerström

Högre krav!

Publicerad 2013-05-01 18:38:45 i

Nu när några av Runstens hästar börjar tävla på en lite högre nivå ska jag verkligen lägga fokus på att öka kvalitén i rispassen på marken. Jag har verkligen alltid försökt och velat jobba de så bra jag kan men nu när jag tränar på högre höjder än innan har jag fått känna på vad det är som krävs av hästen och mig. Ska bli superkul att börja jobba med lite nya saker.

I måndags hade jag ett superpass på Grisen när jag red för Per. Jag måste verkligen spänna bågen och rida ihop henne ett snäpp till. Med lite tips på hur jag ska gå tillväga så fick jag en helt annan galopp i henne. Igår när vi hoppade vatten värmde jag upp över ett litet hinder och jobbade med att få den perfekta galoppen. De gånger jag lyckades hoppade hon mycket bättre. Hon kan annars hoppa lite "dåligt" när hindren är låga.

Britt måste komma runt vänsterskänkeln ännu mera och stärkas. Hon har ju alltid varit lite svag så det behöver hon, så kanske hon kan orka stampa av ordentligt på alla hinder under en bana. Man får inte glömma att hon bara är 7 år och har haft föl.

Summer är det lite svårare med då han är speciell i markarbetet men ska försöka hinna longera honom innan vissa ridpass då han jobbar otroligt bra då.

Ser verkligen fram emot att lägga i ännu en högre växel och hoppas att det kommer ge resultat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela