Malin Åkerström

Falun dag 2!

Publicerad 2013-05-17 20:36:32 i

Shit asså vilka hästar jag har tillgång till och vilket fantastiskt team jag har. Jag är ju verkligen inte rutinerad i större klasser men tack vare fantastiska hästar, hästägare, hästskötare och tränare lyckas vi ändå i mina ögon rätt bra!

120 cm

Calida: 0+0 fel och 2a. Superfin var hon idag och satte inte en hov fel. Red rätt fort i omhoppningen vilket man kan på henne och det gav oss andra platsen. Sjukt glad över att få ha fina Calida och tror att det kan bli riktigt bra!

130 cm

Britt: 0 fel och 9a samt 140-kvalad. Det var en svår bana men vi redde ut det rätt bra. Litade på henne men var bestämd och tydlig med alla distanser och hon hoppade kungligt. Kunde hitta flytet på distanser lite utifrån vilket har varit svårt på henne. Finaste Brittney <3

Ghisela: 0 fel och 5a. Tog alla sväva svängar men höll ihop henne och hon Hoppade riktigt fint. älskade Gris gör verkligen alltid sitt bästa <3

Summer: 0 fel och 1a. Startade näst sist och bestämde mig för att köra all in. Jag visste att två skulle bli placerade så jag skulle ändå vara nöjd med klassen. Summer var med på noterna och hoppade grymt bra!! Bästaste kungen <3

140 cm

Summer: 8 fel men kung! Det var tvåkombination och trekombination. Han stod inte emot eller backade av därför fick jag två ner men dem får jag ta på mig själv. Jag är ju orutti i dessa klasser och en miss jag gör på en linje kan verkligen straffa sig på linjen efter. Det är små marginaler men jag kan inte bli nöjdare med honom. Jag gick in med en känsla om att det inte var speciellt högt även om de mer rutinerade ryttarna sa att det var stort. Kombinationerna hoppade han klockren t i!!! Älskade älskade finaste Summer <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela