Malin Åkerström

Back on work!

Publicerad 2013-05-02 19:43:22 i

Idag jobbar jag igen och det har varit en rätt lugn dag för jag tränade två hästar på eftermiddagen för John.

Trimmade finaste Britt imorse och flyttade henne för skänkeln och red tempoväxlingar, det gamla vanliga men jag satte högre krav på henne. 5 galoppsprång fram och 5 tillbaka utan att det går 745 galoppsprång innan jag får tillbaka henne.

Silver fick sig ett välbehövligt lösgörande pass och han var helt okej :)

Sen red jag ÄNTLIGEN Diva efter 1,5 veckas vila. Hon kändes bra och sparkade inget i galoppen. Hon var heller inte alls så stum i munnen som hon var ett tag innan vilan.

Sen red jag nya pärlan Calida. Hon har vilat en vecka så joggade henne mest o ch försökte hitta lite knappar. Superfin häst som kan mycket vilket inte är så konstigt eftersom hon är riden av två duktiga ryttare under de senaste åren. Hon var väldigt pigg men otroligt härlig! Ska fokusera på att få henne i toppkondition och hitta alla knappar ett tag. Mer om henne kommer!

Tränade Summer och Ghisela.

Ghisela: världens bästa övningar för henne med mycket lydnad och jag fick lägga mycket fokus på att alltid ha en spänd båge. Det var mycket markarbete och sen hoppade vi en bana. Hoppade banan på runt 120 och hon hoppade den riktigt fint = jag hade bågen tillräckligt bra spänd! Avslutade med att hoppa en trång kombination på 140 och hon backade av fint och hoppade fantastiskt! Älskade Gris <3

Summer: markarbetet gynnade inte honom lika mycket som gris men han var ändå väldigt fin. Gjorde dock en sjukt dum och dålig tabbe in i den trånga kombinationen...la honom väldigt stort och kombinationen var hög, snäll som han var hoppade han in men landade i b-hindret så han kunde verkligen inte hoppa. Fick träna massa kombination efter och han hoppade så in i helvete bra. Det finns ingen som hoppar som han kan. Men då ska suga och förstöra för honom :( är så himla besviken på mig själv.... Tur att han är finast i världen i alla fall <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela