Malin Åkerström

Runsten equestrian games dag 3!

Publicerad 2013-06-16 22:37:54 i Allmänt,

110 cm
 
Topanga: 4 fel. Rev ett för jag var lite nonchalant men hon kändes pigg och glad!
 
120 cm
 
Calida: 0+4 fel. En av våra bättre rundor trots att stiglädret gick av mitt i banan och gjorde så att jag tappade ytterskänkeln i en sväng och rev därför. Men nöjd med att hon kändes så fin och lycklig över hur hon hoppade på framhoppningen. Ska kämpa med denna häst.
 
135 cm
 
Summer: 12 fel. Han var stark och sprang runt banan med mig på som försäkte få en syl i vädret men inte då. Han kändes sådär och sprang på sidan av ett hinder och rev 2!
 
Ghisela: 0+4 fel och placerad 10:a. Tyckte att hon gjorde sitt jobb bra men att jag red rätt dåligt. Jag tyckte banan kändes mer som en 140 cm och Gris kvalade till söndagens YR-Grand Prix. bästa <3
 
Britt: 0+0 fel och 6a. Superbritt did it! Så himla fin och ställde verkligen upp. Tycker hon hoppar bättre när det blir högre och vi börjar verkligen lita på varandra. Kan också säga att det var vatten med och alla 3 hoppade det finfint :D
 
140 cm
 
Summer: 9 fel. Bytte till mitt vanliga bett och det var 100 gånger bättre. Han stod emot lite i början och jag tog en tajt väg redan till hinder två så han sa upp sig och stannade. Rev sedan ett hinder men han susade över både 2 och 3 kombinationer utan att blinka. Det här är det största han har gjort så att han var lite feg var inte så konstigt då han måste tränas i varje klass för att bli bra där. I överlag var det rätt mycket fel i klasserna så vi var inte ensamma.
 
Kvällen spenderade vi hemma i mitt hus med grymma människor. Älskar tävlingar när man får träffa roliga människor och gör saker hela dagarna :D Snälla Emmie hjälpte mig en hel del vilket var tur för annars hade jag missat typ varenda start...
 
Gris och Emmie avgör vilken rumpa som är störst av min och Summers, lätt att jag vann!! :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela