Malin Åkerström

Mål med min ridning!

Publicerad 2013-06-21 17:54:17 i Allmänt,

Precis som många andra vill jag bli bäst och det har jag velat ändå sen jag började rida. Jag drömmer om att få rida OS, VM, Världscupen och allt det där men i mina mål måste jag också vara realistisk. Jag måste lägga upp mål för där jag är nu och för varje uppnått mål kommer nya. Men jag siktar ändå alltid mot stjärnorna.

Jag har länge drömt om att få rida SM och i början av detta år var SM för första gången ett av mina största mål. Ett mål som då kändes svårt att nå men inte omöjligt. Jag och min fina Ghisela är kvalade dit och om inget händer kommer jag få uppleva den dröm jag så länge har haft. Jag har aldrig haft möjligheter att ta mig dit innan jag fick mitt älskade jobb på Runsten. Vi har inte råd att köpa mig hästar för flera 100 tusen även om min mamma gärna hade velat om hon kunnat.

Nu har jag så många möjligheter som jag aldrig tidigare har haft och jag tänker hela tiden vidare mot nästa utmaning.

Jag tänker inte ge upp hoppet om att en dag få rida de största tävlingarna. Under tiden ska Jag ska träna, kämpa och göra mitt bästa för att komma så långt som det med mina möjligheter bara går. Jag har mål att nå hela vägen och under det här året har så många mål och drömmar gått i uppfylelse. Men jag måste kämpa, lägga ner mycket tid och jobb för att bli bättre och samla rutin på de nya nivåer jag går in på. Jag kommer aldrig att ge upp och oavsett vart jag hamnar så kommer jag alltid ha mål att sträva mot.

Som t.ex. kommer Topanga aldrig att hoppa ett OS jag kommer aldrig ens rida en 140 på henne. Men jag har mål att uppfylla med henne i alla fall fast andra typer av mål. Hon är ändå en byggsten i min pyramid som ska ta mig uppåt. Hon utvecklar mig och min ridning på andra sätt än att ge mig erfarenheter på stora hinder.

Jag vill jag kan och jag ska är något min tränare John printar in i mitt huvud. Jag ska tro på mig själv och aldrig ge upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela