Malin Åkerström

Livet som beridare!

Publicerad 2013-06-01 15:20:10 i

Att jobba som beridare tror jag är det bästa som finns. Jag älskar det otroligt mycket i alla fall. Varje dag ser jag fram emot och det finns alltid speciella saker som jag ständigt längtar till. Jag får göra det jag tycker bäst om i hela vida världen varje dag.

I stallet gör jag allt själv, tar ut och in, mockar, packar hö, fixar hästar, rider, pysslar och mycket mer. Det gör att jag skapar starka band till hästarna och lär känna alla deras små egenskaper. Varje morgon när jag kommer till stallet gnäggar hästarna när de ser mig och jag tror inte att det finns ett bättre sätt att börja en dag på även om de gnäggar för att de vill ut och inte för att de är lyckliga över att se mig. Det ger mig i alla fall ett leende på läpparna och en massa energi.

Jag älskar mina arbetskollegor som i detta fall främst är mina fyrbenta vänner. Hästarna är mina bästa vänner och för mig betyder de världen!

Tävla är det jag gillar allra bäst och nästan varje helg åker vi runt på olika roliga tävlingar. Det känns sjukt att det är mitt jobb och inte bara min hobby.

Jag kan hålla på med detta i resten av mitt. Jag känner mig på något sätt fri här. Ibland har jag inte ens koll på dagarna och det är aldrig någon måndagsångest på detta jobb.

Jag är lycklig!

Kommentarer

Postat av: Emmie

Publicerad 2013-06-03 14:37:34

Jag har heller aldrig nån koll på dagarna, Lotta brukar säga typ aa men på måndag kan du longera Rocky, å då måste hon "påminna" mig om att det är idag/imorron för annars vet jag ju inte när det ska göras, ja typ så ;)

Ska du inte ha nån hästskötare eller är planen att du ska göra allt i stallet själv?

Svar: haha det är rätt skönt att bara leva i sin egna värld :P jag ska vara forever alone, planen är att sälja lite hästar :/
mallandenbasta.blogg.se

Postat av: Emmie

Publicerad 2013-06-05 18:48:54

Haha ja det är jätte skönt :)
Ah I see!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela