Malin Åkerström

Igår

Publicerad 2013-06-25 10:48:16 i Allmänt,

Igår trimmades alla hästar i ridhuset och ganska ordentligt. Ghisela kändes som vanligt super efter att ha startat igång motorerna. Tar. Alltid en stund innan hon blir fin men då är hon riktigt fin.

Summer är ju Summer men han kändes rätt bra. Jag har ett fuskknep när jag rider honom som gör allt 1000 gånger lättare!

Britt var väldigt laddad men hon är ändå fin men stundtals låtsades hon att hon var rädd för allt och då blir hon lite spänd men så fort det släpper är hon riktig fin. Det bästa är att stå upp och låta henne kantra på i 5-10 min för det brukar lugna ner henne + att det är bra för hennes rygg :)

Diva är ibland en diva men igår var hon fin men jobbig i övergångarna så jobbade väldigt mycket med det och det blev bättre men jag tror att vi måste jobba lite till med det där.

Jody och Zirre trimmades lite kortare pass och Jody kändes rätt fin, Zirre galopperade för första gången!

På kvällen tränade jag Calida för markarbets-Per. Jobbade mycket med bommar och små hinder. Ville göra övningar som stärker henne vilket vi också gjorde. Väldigt intensiv träning och sjukt nyttig. Per tyckte att det var bästa gången han sett Calidis men vi har fortfarande en lååång väg kvar :)

Steffi grillade på kvällen och måste säga att jag uppskattar när hon är hemma för hon fixar alltid mat och jag behöver aldrig hjälpa till ;)

Somnade rätt sent för pratade i telefon med en Mupp som är svår att sluta prata med men jag gillar henne så det är lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela