Malin Åkerström

Älskade hästisar <3

Publicerad 2013-06-18 22:07:00 i Allmänt,

Idag har jag haft en bra dag på jobbet som typ alltid! jag har hunnit göra allt jag vill och alla hästar har varit samarbetsvilliga och fina! Som jag älskar mina fyrbenta vänner <3
 
Började med att trimma Grisen på terrängbanan lite mer ordentligt idag men gjorde det ute för hästarna har en lugn vecka och ska få komma bort från allt hårdtrim. Gris kan vara så himla fin verkligen men det tar lite tid för henne att komma igång. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
 
Red sen ut på Britt och hon var mestadels superfin men ibland far hon omkring för saker hon får syn på. Tycker att jag mer och mer får en härlig känsla på henne och hon börjar bli stark. Hon klarade ändå att hoppa 135 135 och 140 i helgen utan att kännas speciellt trött. Nu är trött inte riktigt hennes grej men ändå större klasser än vad hon någonsin hoppat.
 
Nummer 3 var Diva och hon var superfin. Red ut och kantrade henne och hon hade en rund och fin galopp och bytte inte i var och vartannat steg som hon ofta gör ute.
 
Nummer 4 var ponnyn och han är rätt trevlig. Behöver komma igång, jobbas loss och bli stark men det kommer med tiden.
 
Nummer 5 var sprett alltså Calette och det gick mycket bättre än igår. Hon blir väldigt stark på bettet tandläkaren vill att jag ska ha. Jobbar med att runda henne för innerskänkeln för det går typ inte att lägga en rund och mjuk volt på henne eller ha henne mellan hand och skänkel. Hon ligger lite efter Drifter och tar skänkeln som ett tecken på att springa vilket också gör att hon blir stark .Gillar i alla fall att jobba med henne och tror att det kommer bli väldigt bra!
 
Summer dummer longerade Lina och han var väldigt pigg och glad och jobbar som alltid bra i pessoaselen.
 
Fixade massor i sadelkammaren och stallet innan jag runt 17 red ut på Calida som också har lugn vecka. Trimmade henne på terrängbanan och hon var väldigt fin. Lite stel i vänster som alltid när man börjar men det börjar bättra sig och inte istadig en enda gång!!! Hon är verkligen en häst man kan trimma i timmar när hon är fin.
 
Min räddare i nöden och fina vän som är lite av en mupp precis som mig har upplyst mig om att jag inte anmält Diva till Falsterbo så imorgon ska det fixas! Falsterbo börjar närma sig och jag längtar helt sjukt mycket  :D
 
min krigare och fina vän <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela