Malin Åkerström

Resultat 145cm

Publicerad 2013-07-21 08:14:52 i Allmänt,

Igår debuterade lilla 7-åriga Britt svår hoppning. För att ni ska förstå vilken bra insats hon gjorde kommer ni få en tur runt hela banan.

Framhoppningen gick bra tills jag skulle hoppa ett sista räcke. En tant går ut i hindret precis när jag skulle hoppa så Britt tvärnitade vilket var klokt. Efter kändes hon lite osäker så gick inte in i med en bra känsla i svår-debuten.

Red på henne på ettan och hon rev, my bad men hon behövde ändå känna att jag var med henne. Sen hoppade hon super på 2 och 3. Fantastiskt genom trekombinationen 4a b c och även på 5. Sen kom nästa kombination som typ alla rev insprånget på. Red noga väg och fick ett perfekt inhopp men blev lite trångt till b-hindret så petade det. Sen hoppade hon super på 7, 8 och 9. På 10 kom jag inte ut på linjen tillräckligt bra så hon var aldrig rak och rev den och sen blev hon för flack på sista så rev det med. Slutade alltså på 16 fel vilket låter mycket. Men 10 språng var mycket bra och det var bara små nedslag på resten. Hon är orutinerad och jag med på dessa höjder. Men båda gick ut från banan med massa nya erfarenheter och mer rutin. Det var en bra runda och jag är mycket nöjd med fina fina Britt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela