Malin Åkerström

Hårt arbetande människa!

Publicerad 2013-07-16 19:19:55 i Allmänt,

Känns så konstigt på ngt sätt att vara tillbaka på Runsten igen men jag har gjort mycket kul idag även om det är en himla massa saker att göra.

Fixade stallet imorse som vanligt och en tjej som heter Bella har hjälpt mig. Red sen Britt som aa var galen. Det började med att hon kastade sig över mig och tryckte in mig i väggen för hon inte vågade gå förbi lilla lastbilen... Men efter att ha joggat och kantrat henne landade hon på jorden och blev himla fin. Jag har verkligen saknat att rida henne!

Trimmade sen Jody som kändes rätt bra. Vi har lite att finslipa på innan Lovisa kommer hem men det blir nog bra. Hoppade Zirre lite låga kryss och det var jättekul. Han verkade gilla att hoppa också :)

Red ut på Summer och Ghisela som båda gick sjukt bra. Trodde de skulle vara lite stela efter resan men inte då, mina stjärnor <3

Lösgalopperade Rune och mer om henne kommer kanske om några dagar ska lösgaloppera lite till först!

Hämtade hem beteshästarna. Silver är behandlad och står redan inne. Red sen två korta pass på Calette och Drifter som vilat ca 6 veckor. D var finare än någonsin :D Calette har vuxit mer och hade inte riktigt koll på sin kropp men kändes ganska fin ändå när hon inte höll på med massa hyss.

Sist red jag Calida och började med hennes rehab. Longering i vänster varv med lätt tyngd på höger fram innan jag hoppar på. Hon var rätt fin men kändes lite trött även fast hon var positiv. Inte konstigt när hon bara gått och latat sig hela dagarna.

Har även hunnit putsa och tvätta lite och runt 6 avslutade jag min dag i stallet. Skönt att komma hem trött i hela kroppen efter många timmar på hästryggen. Älskar den känslan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela