Malin Åkerström

En av årets största höjdpunkter!

Publicerad 2013-07-06 12:07:38 i Allmänt,

Enda sen vi i februari när vi köpte Diva har jag suktat efter att få rida Falsterbo då målet med henne var att ta sig dit. Hon hade gått ett fåtal 100cm ett halvår tidigare så vi visste inte riktigt hur hon skulle vara eller regera när vi rätt snabbt red 120cm. Redan i vår debut lämnade vi in falsterbolappen och Diva nollade. I hennes andra hade hon ett ner och i den tredje gick hon nolla igen. Den fjärde var hemma och hon hade känts trött och inte jättebra veckan innan men vi chansade och Diva rev första och sista som var samma hinder fast åt olika håll. Banan var svår och allt svårt gjorde hon bra. Men det satte lite press på mig för det var bara 2 kval kvar. Ville verkligen inte behöva rida mitt sista för då skulle jag vara så sjukt nervös.

I högbo var jag anmäld till mina sista två kval och som den kung hon är nollar hon den första. Så sjukt lycklig!!

Vi har valt att inte åka till mindre tävlingar där det inte är så spektakulärt med flit när vi ridit kvalen. Hon behöver rutinen och klarar hon inte det är Falsterbo kanske inte ngt för henne. Diva har typ aldrig varit spänd någonsin och har aldrig tittat på ett hinder. Hon är fantastisk <3

Nu ska jag snart få uppleva en dröm jag länge har haft och det har jag henne och min chef att tacka för. Jag är så taggad och förväntansfull inför kommande dagar så jag kan inte vänta längre. Vill rida nu!!!

Att jag ska få rida i Falsterbo låter fortfarande som en dröm för mig men nu när jag sitter här i bilen börjar det gå upp för mig att det faktiskt är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela