Malin Åkerström

Dagen före dagen med stort D!

Publicerad 2013-07-23 20:15:44 i Allmänt,

Idag är det dagen före vi rullar till mitt livs första Svenska Mästerskap!!!

Har därför jobbat ca 12 timmar idag. Imorse mockade jag åt alla 11 och tog ut och sådär. Trimmade sen Summer som avslutade med att hoppa vatten idag igen. Han känns bra, lite stark men tror han är taggad.

Efter 10 fikat kom Marika och hjälpte mig, lifesaver! vi fixade allt annat i stallet och red 3 var innan lunch. Jag red Ghisela, Calette och Loppan. Hon red Zirre, Jody och Drifter. Gris gjorde samma saker som Summer och kändes bra. Loppan hoppade jag lite och hon verkar trevlig. Behöver en del jobb men vem gör inte det liksom!? Calette kändes fin.

Efter lunch tog jag in och fodrade och Marika städade i sadelkammaren. Så himla bra och tur att hon hjälpte mig idag. Red sen Calida och körde hennes rehab och hon var bättre än igår men är lite stel och så. Älskar att trimma henne i alla fall :)

Tog en trip till Lyckås och köpte nya vita ridbyxor och en skjorta, fint ska det vara på sm!

Sen började jag packa och putsa. Friserade även Gris och Summer. Har en hel del att göra imorgon innan vi åker men så får det vara för nu måste jag packa till mig själ.

Bilden är från stalldörren... Förlorade ett vad med boss så var tvungen att ge honom en hundring som han nu plastat in och häftat fast....

Kommentarer

Postat av: Emmie

Publicerad 2013-07-24 07:29:04

Jag skulle tagit ner den å klippt ut hundringen när han inte är där! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela