Malin Åkerström

Tack Jenny!

Publicerad 2013-01-03 16:00:32 i Allmänt,

Måste tacka Jenny för den fina kommentaren, den värmde verkligen! Jag kommer alltid kämpa på oavsett vad som händer för hästarna och ridsporten är det som gör mitt liv.
 
För en vecka sen sa min homie Matilda att hon tänkte på mig när hon hörde en låt. En låt om en tjej som alltid kämpar vidare typ. Det gjorde mig glad att det finns folk som uppfattar mig så. Jag kämpar på en del  det vet jag men för mig finns det inget annar liksom, jag kommer alltid kämpa på. Även om jag ibland känner mig otroligt svag.
 
Det har hänt mig en del saker som skulle fått många att sluta rida men för mig är det aldrig ett alternativ. Jag har fått ta bort 4 hästar och alla pga skador som hänt i hagen.
 
2003 togs Red Wing bort.
2006 togs Silver Cloud Jr bort.
2009 togs Countesse bort.
2011 togs Sweet As Candy bort.
 
Hästar jag tränat och byggt upp har tagits ifrån mig när allt det roliga skulle börja men allt detta kommer aldrig få mig att ge upp även om jag blir helt förkrossad och förstörd varje gång en av mina bästa vänner lämnar mig på ett eller annat sätt. Jag vet att efter regn kommer solsken, att det kommer komma ny lycka via nya hästar så även om mitt liv blir helt svart och hemskt för ett tag så vill jag fortsätta för att få känna lyckan igen.
 
2012 har jag haft lite skador på bland annat Wicky men hon kommer alltid få gå i hage i alla fall och skador kommer heller aldrig få mig att ge upp eller sluta kämpa för lyckan när allt fungerar är för stark.
 
Jag själv har för första gången skadat mig ordentligt under 2012 men det får mig inte heller att ge upp eller sluta kämpa och inte ett spår av rädsla har jag känt efter det. Jag är inte rädd för att slå mig igen!
 
Jag kommer alltid att kämpa oavsett vad för det är det här jag lever för!
 
 
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela