Malin Åkerström

Nöjd med dagen!

Publicerad 2013-01-13 17:58:28 i

Imorse hann jag både mocka och rida en häst vilket är rekord. Red markarbete på Summer. Tränade på olika galoppsprång på olika linjer och han kunde både länga och korta hur bra som helst och kändes lydig och allert för hjälperna :)

Skippade frullen för pappa var här och fixade med mitt rum, tack världens bästa pappa!

Sen fick Rune inviga sitt nya träns och göra samma pass som Summer och hon kom loss ordentligt idag och jag fick henne lydig på hinder och även om det var lågt så kändes det att hon hoppade bättre än sist, guldstjärna till henne :)

Ghisela fick också inviga sitt nya träns men med ett pass lösgörande och vi fick loss både höger och vänster sida :)

Drifter travade lite bommar och hoppade några kryss på en åtta och han var väldigt pigg men skötte sig finfint! :)

Britt var lite spänd idag men efter massa travbommar bättrade det sig. Stod bara upp i galoppen och lät henne rulla 10 minuter och då slappnade hon av bra :)

Calette fick också trava lite bommar och hoppa några kryss och hon gjorde det bra. Det är bromsen som måste bättras och få henne att fokusera mer på mig och mindre på alla läskiga ljud hon hör :)

Bara Silver som vilar och endast 1,5 timme jobbade jag över så jag är nöjd! Nu väntar en rykt på Wicky innan jag går hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela