Malin Åkerström

Lördag och tävling!

Publicerad 2013-01-20 17:15:00 i Allmänt,

över -20 grader och vilda hästar, Jag satt på hästarna non stop i nästan 7 timmar om man bortser från när jag gick eller mer sprang banan. Matilda och Jenny (dagens hjältar) sprang som galningar hit och dit med hästar och fixade och donade. Men det var det värt tycker i alla fall jag som är nöjd med dagen :D
 
 
120 cm
 
Rune: 16 fel.... men det är inte så farligt som det låter. Hon hoppade fint 1 och 2 och sen in i kombinationen som var hinder 3 blev hon livrädd för fotograften som hade blixt på sin dumma kamera så hon kastade sig ut åt höger och han stod på vänster sida. Efter det var hon så spänd så hon rev 3 utan att jag kunde göra så mycket åt det. Pratade med Helena efter och hon sa att hon hade sett 6 hästar göra likadant i just den kombinationen. Kändes bättre då för hon brukar inte riva och hon är ingen rutinerad häst  så att hon blev rädd är inget man kan gnälla på henne om. Fin är hon ändå!
 
Britt: 0 fel och 12a av 21 placerade, Hon var fin bortsett från att hon var spänd i kombinationen för blixten men eftersom jag visste om det var jag på henne. Jag kunde ha ridit bättre men hästen hoppade grymt som alltid, fina fina Britt. 130 kvalad också! :D
 
Summer: 0 fel och 2a. Han var också spänd i kombinationen och stod emot lite så jag gasade på en del och svängde och då släppte han på och blev vanliga Summer så det räckte nästan hela vägen. Det är så kul att rida en häst man verkligen kan satsa på och veta att han inte river för att det går fort! :D
 
Ghisela: 0 fel och 9a. Bra debut!! Hon var fantastiskt fint och det kändes bra hela vägen. Hon brydde sig inte om kombinationen men hon är också mer rutinerad än de andra. Jag tror att vårat år kommer bli mycket roligt :D Fina gris <3
 
130 cm
 
Britt: 4 fel. Eftersom hon kvalade fick hon också debutera. Hon har så mycket kapacitet den hästen och trots att hon var trött så hoppade hon helt sagolikt. Fick 7 lite för korta språng på en linje så petade en oxer men jag är jättenöjd! grymma Brittan <3
 
Summer: 4 fel. Han var lite spänd ibland och jag fick rida en del men vissa språng var super. Han petade samma hinder som Britt för jag gasade lite väl mycket och lät honom gå av på 6 språng vilket man kunde men han har en ganska kort galopp så 7 hade passat honom betydligt bättre. Han behöver rutin och få känna sig säker i 130 och denna runda kan man lägga till på det kontot. Duktig hingst <3
 
Rune: 8 fel. Nu var hon sig själv igen :D Rundan var bra och alla linjer stämde med rätt antal galoppsprång överallt och hon tog sig runt på ett lätt sätt. Dock var hon lite spänd mot kombinationen och jag kom lite galet in så rev in och trots ett omöjligt läge ut hoppade hon men klarade det inte. Så fruktansvärt godhjärtad den hästen. Hur nöjd som helst och lättad över att hon var sig själv. finaste Runar <3
 
Jag fick även 3 130-rundor att lägga på mitt konto och idag gick jag in i 130 utan att tycka att det känns varken stort eller svårt!
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-01-21 22:47:19

Jätte kul att höra att det går så bra för dig :D Du måste ju vara överlycklig som fått den här chansen! men det är du verkligen värd också :)
Kram

Svar: det är verkligen det bästa som skulle kunna hända mig :DD tack så mycket!! kram
mallandenbasta.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela