Malin Åkerström

John Hickey träning!!

Publicerad 2013-01-10 20:55:49 i Allmänt,

Juppjupp idag var han här igen och det är ju bra :D
 
Började med att hoppa Summer som var pigg och glad efter sin hoppvila. Han hoppar alltid fint efter små hoppvilor. Fick mycket beröm och det enda som ska förbättras är markarbetet som alltid har varit dåligt på hingsten! nöjd är jag och Summer med :)
 
Tränade sen Rune och fick ett bakslag.. Hon var övertaggad och på tok för pigg för sitt eget bästa. Hon älskar verkligen att hoppa men ibland lite för mycket tyvärr. Bockade och höll på gjorde hon i början och noll halvhalter fick jag igenom men efter ett x antal rundor på en bana fick jag till en helt okej bana i alla fall. Hon behövde verkligen hoppa av sig och ska nog inte vila från hoppning så mycket.  Hon blir framtung och springig vilket leder till att jag får lite hög hand och det ska jobbas på. Småhinder varannan dag står på schemat ett litet tag framöver så man får bort all överskottsenergi och vem vet hennes fina språng kanske finns där under!? Nu låter det säkert som att det gick dåligt och det gjorde det inte hon rev en bom på en hel träning vilket är helt okej. Men vi var inte på topp och jag vill gärna visa upp oss på topp för det betyder att vi var bra förberedde för en träning och kan gå snäppet längre så man slipper träna på saker vi egentligen kan :) Hästen är fortfarande grym med ett hjärta av guld <3
 
tack för mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela