Malin Åkerström

fredag och söndag!

Publicerad 2013-01-20 16:51:49 i Allmänt,

Berättar om fredag och söndag som ni missat i detta inlägg och kör lördag i ett eget!
 
Fredag.
 
Trimmade Britt, Rune och Summer inför lördagens tävlingar. Summer kändes bra och vem vet Jeanna kanske kan rida honom ibland :)
 
Trimmade även Silver som är som Silver är :P
 
Dagens höjdpunkt (om man bortser från Topanga) så var det markarbets/hoppträningen för Linda Algotsson med Ghisela. Bra att få känna lite mer på henne eftersom jag endast hoppat henne en gång och hon är helt fantastisk i hoppningen. Så fin och okomplicerad även fast hon måste ridas på ett speciellt sätt.
 
Söndag.
 
idag dagen efter en 12 timmars dag på tävling har både jag och Matilda varit helt döda. Men jobba måste man ju ändå och när man väl kom igång gick det rätt smärtfritt. Matilda longerade Britt och Summer på ridbanan i massa snö och jag joggade Ghisela och Rune där också. Efter tävling är detta vääääldigt viktigt och bra för hästarna . Alla kändes fina också vilket är ett stort +!
 
Sen har vi tillbringat dagen med uteritter i det galet fina vädret. Jag är inget väderfreak direkt och rider alltid ut oavsett väder men idag var det så fint så man blev glad. Först Silver och Calette och Matilda red Silver. Calette skötte sig bortsett från en del bockar och sken en bra bit innan jag återfick tyglar och stigbyglar, knäppo! Sen red vi ut på Honey och Drifter och Drifter var väldigt härlig. Finaste snart 4 åringen ever!
 
Min bästa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela