Malin Åkerström

En fråga jag ofta får!

Publicerad 2013-01-28 21:44:03 i

Folk brukar ofta fråga mig om vilken av mina hästar jag tycker mest om. Alltså av Wicky och Topanga. Det är en otroligt svår fråga för mig.

Topanga har varit hos mig i 3,5 år och vi har kämpat och gjort mycket tillsammans. Hon är en otrolig individ och jag har aldrig träffat en häst med ett så stort hjärta som hon har. Det finns absolut inget ont i den hästen och även om hon inte passar mig till 100% ridmässigt så kommer jag aldrig att sälja henne som jag känner nu. Hon ger mig så sjukt mycket glädje och jag älskar henne precis som hon är. Hon behöver inte hoppa de största klasserna eller göra allt på topp för det spelar ingen roll för mig när det gäller henne. Jag älskar henne som häst och vi har ett otroligt starkt band mellan oss . Det har tagit tid att komma riktigt nära henne. Nu gör hon allt för mig och jag vill göra allt jag kan för att hon ska leva det bästa möjliga livet. Hon ska göra saker hon tycker är kul och jag kommer aldrig pressa henne till något hon inte vill för jag vet att hon skulle göra vad jag bad henne om.

Wicky har snart funnits i min ägo i 1,5 år och hon var min högsta dröm att få. Jag har aldrig velat ha en häst så mycket som jag ville ha henne. Innan jag åkte och tittade på henne visste jag att hon var the one and only och jag har älskat henne från dag 1. Hon är som ett lyckopiller för mig. Hon är en speciell individ som inte är så lätt att komma nära. Men jag känner hur hon litar på mig allt mer och mer. I ridningen passar hon mig som handen i handsken. Hon är en sådan häst som jag bara kan rida från början. Nu när jag bor borta i Huddinges skogar är hon min trygghet och min vardag liksom. En dag utan henne finns liksom inte. Därför känner jag så starkt för Topanga när jag kommer hem. Eftersom jag inte träffar henne varje dag. Jag längtar så efter att träffa henne och det är alltid lite jobbigt att åka ifrån henne. Hade det varit Wicky som var hemma hade det varit precis likadant tror jag.

Om vi återgår till frågan så är den omöjlig att besvara på ett sätt. Jag älskar Topanga mest som häst men Wicky mest att rida samtidigt som jag älskar att rida Topanga och jag älskar Wicky som häst. Det är klurigt och jag skulle aldrig kunna välja en av hästarna framför den andra. Men något extra känner jag för Topanga vilket jag tror beror på att hon har funnits hos mig 2 år längre. Men hur som helst så älskar jag båda mina hästar onormalt mycket <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela