Malin Åkerström

Att träna för många olika tränare!

Publicerad 2013-01-22 17:37:49 i

Jag får ofta frågan om hur jag klarar att träna för så många olika tränare eftersom alla tränare har sitt sätt.

Det är inte så svårt som man kan tro. För att jag ska kunna träna alla hästarna behöver jag träna för olika tränare. Nu när jag har tränat här i snart 3 månader vet jag hur tränarna är och då kan jag ta den häst till den tränaren som den behöver just då. Tränarna säger inte så olika saker heller, den största skillnaden är att vissa säger mer och vissa säger mindre men det är aldrig olika ridstilar man måste rida på. Det hade varit mycket jobbigare. Alla tränare har sin typ av stil gällande övningar vilket gör att jag får träna på det flesta olika övningar och vissa är mer noga med framridning än andra som är mer noga med något annat. Så att rida för många olika tränare gör bara att jag får träna på det mesta och alltid olika övningar.

Något som är bra med mina tränare är att de känner hästarna sen tidigare så de kan lära mig att rida dem snabbare eftersom de vet precis hur de fungerar och vad man kan behöva tänka på.

Jag trivs med alla tränare och älskar att jag får chansen att utveckla min ridning så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela