Malin Åkerström

Wicky :( <3

Publicerad 2013-02-02 19:52:08 i

Nu mina vänner ska ni få veta vad allt deppigt kommer. Att det kommer från Wicky har ni säkert redan listat ut.

Wicky är inte så mycket bättre i sin hov trots 4,5 månads vila. Hennes skada går inte behandla heller så det enda man nu kan göra är att ställa av henne i 1 till 1,5 år i hopp om att det ska läka ut. Men det finns inga garantier för att hon någonsin kommer att bli bra igen.

Kommer jag någonsin få galoppera henne in på en tävlingsbana igen? Kommer jag ens få styra henne på ett hinder och känna glädjen jag då känner? Kommer jag få susa fram på hennes rygg över ängarna fort som vinden? Det är så många frågor jag vill ha svar på. Svaren kommer jag få vänta på men hur mycket det än kommer kosta eller hur lång tid det än kommer ta så är det värt att vänta på för att få uppleva allt igen. Wicky är min diamant och jag ska göra allt jag kan för att få henne frisk och för att få hennes vila så bra som möjligt.

Det som kan stimulera henne mest under en så lång tid är ifall hon får gå på lösdrift. Så det kommer hon göra framåt sommaren och sen ett år från då. Det jag också funderar på är att betäcka henne men där kommer mitt vanliga flyt in igen... Hingsten jag alltid sagt att jag vill ha till henne betäcker bara 20 ston i år och eftersom jag sällan har tur kommer jag inte få honom. Så det är lite osäkert hur det blir. Jag vill ha en häst som har alla gener för att bli en grym hopphäst så man får ut något av denna jobbiga period.

Problemet med lösdrifter är att jag VÄGRAR att skicka iväg henne på någon utan den enda hon får gå på är den på Runsten. Där har jag koll på henne och kan ta in och pyssla om henne dagligen. Så skoja inte om jag känner mig beroende av Runsten just nu!

Jag tycker detta är så svårt och så jobbigt. Hur ska jag klara ett år utan att rida på min Wicky?

Men hon kommer vara hos mig och det är det viktigaste, vi ska kämpa tillsammans som vi alltid har gjort.

Jag älskar min Wicky då, nu och föralltid <3

Kommentarer

Postat av: natashaaaa

Publicerad 2013-02-08 21:50:39

åh vad synd! :(( vilken hingst är det? <3

Svar: Cardento :/ <3
mallandenbasta.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela