Malin Åkerström

Piet Reijmakers kurs!

Publicerad 2013-02-07 22:36:29 i Allmänt,

Britt
 
Piet har alltid nästan en timmes markarbete innan man börjar hoppa och denna kurs har bjudit på en nästan likadan framridning som sist. Britt gjorde det jobbet väldigt mycket bättre. Hoppningen dag 1 som var på lägre hinder gick bra. Men idag gick det sämre, hon var trött och svarade inte fram för skänkeln vilket leder till att jag rider katastofalt dåliigt. Hon varken rev eller stannade men känslan fattades och energin och styrkan från henne. Jag fick lite kritik och har redan fått redskap som ska hjälpa mig att förbättra detta. Jag jobbar för mycket med magen och blir stel i ryggen så detta ska tränas vidare på med pilatesboll och yoga-matta. Kände mig totalt nere efter dagens träning, kände mig så sjukt dåligt vilket är lätt att göra när man tränar med folk som Pontus Westergren, Ann Living, Malin Nilsson, Annika Gustafsson, Stina Lilje och massa sådana grymma människor som försörjer sig på detta.
 
Summer
 
igår gjorde han sitt jobb bra och tillräckligt men bjöd inte på det där lilla extra. Låga hinder gör han sällan det på. Idag fick han hoppa större och ett flertal språng var på 150cm. Det svåra för mig var att Piet ville att jag skulle vänta och vänta och vänta på en andra distans på dessa enorma hinder. Men Summer hoppade sjukt bra idag, han bjöd på det där lilla extra och Piet gav mig beröm över min ridning mot hinder och min hinderkänsla. Jag måste bara träna på att få Summer att sluta dra åt vänster i sprången och att våga vänta på en andra distans. Det var skönt att avsluta dessa två dagar för Piet med det bästa passet!
 
Kung
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela