Malin Åkerström

Pay and jump!

Publicerad 2013-02-09 15:37:27 i

Dagens resultat har kanske inte varit de bästa. Men de tre som har hoppat har debuterat högre klasser och gjort bra ifrån sig på många sätt och då tycker jag att man kan bortse från resultaten.

Calette.

90 cm: sist hoppade hon 70 så detta var två snäpp högre. Hon var helt galen och gick knappt att svänga eller hoppa för hon bockade så mycket efter hindren. Vi tog oss runt men hon kastade sig förbi två läskiga hinder och rev ett par.

Hoppade om 90 cm och shit asså vad fin hon kan vara. Hon hoppade felfritt och jag vet inte hur många decimeter över men många var det och ändå med en sådan lätthet. Bockade dock nästan av mig efter hinder 3 men jag höll mig kvar. Sjukt fin var hon i alla fall så henne är jag nöjd med. Hon kollar banan en gång och sen är det inga problem andra gången. Man får ju inte glömma att hon bara är 3,5 år heller.

Drifter.

90cm: felfri, superfin och skuttade runt utan några som helst problem. Så cool häst. Lite spänd men han skulle aldrig stanna eller kasta sig.

100cm: sist hoppade han 80 och idag debuterade han två höjder. Han hade två pet vilket är över godkänt. Kombination har jag aldrig hoppat men där hoppade han hur fint som helst. Fina fina Bebis!

Silver.

100cm: 12 fel. Hann inte rida fram och Silver var seg och stod emot. Kämpade på allt vad jag orkade för att han skulle hoppa och det gjorde han men rev 3..

110cm: debut!! 8 fel. Han var mycket bättre i denna klass. Hade ett språng i kombinationen och 4 språng på en distans där det skulle vara det. Petade två men jag är nöjd för han bjöd faktiskt på sig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela