Malin Åkerström

Blicka framåt och lägg allt dåligt bakom dig!

Publicerad 2013-02-26 16:23:43 i

Det är bra mycket lättare sagt än gjort. Men jag måste, måste vara stark, måste sluta lyssna på alla andra och lita på mig själv. Jag kan om jag vill och nu ska jag ge mig själv en bättre självkänsla!

Underbart har det varit att spendera dagen på Runsten. Jag har packat hö, gjort krafthinkar, fixat hästar och lagt upp planen för dagens ridpass.

Först red Marika Diva och Matilda Silver. De travade upphöjda travbommar och hoppade studs på böjt spår. Diva är svag och har det jobbigt i vänster sida men Marika jobbade bra med henne. Vi avslutade med att hoppa en oxer som jag gjorde väldigt bred med 4 galoppbommar innan så de ska komma rätt och lära sig vilken galopp de ska ha. Den övningen var mest gjord för Silver som måste lära sig länga sina galoppsprång. Matilda gjorde övningen super och Silver rörde inte bakbommen en enda gång!

Matilda skulle jogga Rune men hon såg inte bra ut :((

Marika red lösgörande på Ghisela och sen markarbete på Summer. Jag missade grisen men såg Summer som såg bra ut.

Nu har jag varit hos Steven och idag började träningen i sadeln och jag tror att detta kommer ge mig en del!

Ska fixa Wickan innan jag ska kolla när Calette och Drifter hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela